Waarom Facebook adverteren?
Zoals je in onze blog kunt lezen, is Facebook adverteren erg belangrijk, omdat het organische bereik van berichten tegenwoordig een stuk minder klein is op Facebook. Kortom, als je geen gebruik maakt van Facebooks advertentie toepassingen, zul je waarschijnlijk niet jouw hele bedoelde publiek bereiken. Echter, er zijn nog een aantal andere belangrijkere redenen waarom jouw bedrijf gebruik zou moeten maken van Facebook adverteren. We zetten de belangrijkste 3 voor je op een rijtje.
Doelgericht adverteren
De eerste reden dat je zou moeten adverteren op Facebook, is dat Facebook, zoals we ook al zagen in onze blog, enorm veel mogelijkheden biedt om heel erg gericht te adverteren, voor een hele specifieke doelgroep. Facebook biedt je namelijk de mogelijkheid om je doelgroep te bepalen op basis van, o.a., de volgende kenmerken:
- interesses
- leeftijd
- geslacht
- opleiding
- koopgedrag
- connecties met Facebook pagina’s
Dit zijn slechts een aantal van de vele doelgroep kenmerken die je kunt instellen als je besluit te adverteren op Facebook.
Het mooie aan Facebook is daarnaast dat je niet alleen heel specifiek kunt adverteren qua doelgroep, maar ook als het gaat om het specifieke doel van de marketingcampagne. Facebook adverteren biedt je namelijk de keuze uit verschillende marketingdoelstellingen, zoals bijvoorbeeld leads genereren, het vergroten van het bereik van je pagina en content, en verkopen. Door goed gebruik te maken van deze mogelijkheden zorg jij dat jouw marketingcampagne het beoogde resultaat heeft.
Facebook adverteren is snel en goedkoop
Een ander belangrijk voordeel van Facebook adverteren is dat het snel en goedkoop (afhankelijk van hoeveel klikken je krijgt) is om je advertentie online te zetten. Een Facebook advertentie account is snel aangemaakt en vaak duurt het slechts 30 minuten tot een advertentie is goedgekeurd. Dit proces is natuurlijk vele malen sneller (en goedkoper) dan als je zou adverteren via traditionele media, zoals in de krant of op de tv. Om een idee te krijgen van de prijs van adverteren op Facebook – die weliswaar sterk varieert afhankelijk van je budget en de soort marketingcampagne waar je mee bezig bent – je kunt al beginnen met adverteren op Facebook voor slecht één euro per dag. Natuurlijk hangt het uiteindelijke bedrag helemaal af van je instellingen en doelstellingen, maar de belangrijke boodschap is het volgende: Met een klein budget en een slim opgezette campagne kun je succesvol adverteren op Facebook!
Het bereik
Facebook heeft in Nederland alleen al meer dan 10 miljoen gebruikers, waarvan meer dan de helft Facebook dagelijks gebruikt. Er zijn natuurlijk weinig platformen die kunnen zeggen dat ze net zo’n groot bereik hebben als Facebook. Zelfs als je je advertentie in de krant zou zetten (wat veel duurder zal zijn), zou je lang niet zo’n groot potentieel bereik hebben als met Facebook.
Dit zijn een paar van de belangrijkste redenen om te adverteren op Facebook! Mocht je nog vragen hebben over Facebook adverteren, gebruik dan gerust het contact formulier aan de rechterkant om ons een bericht te sturen!