Facebook Pagina

Als je een eigen bedrijf hebt is er een grote kans dat je bedrijf al een eigen Facebook pagina heeft. Zo niet, maak er dan gauw een aan, want dit zal wonderen doen voor je bedrijf!

Hieronder leggen we je uit hoe je het beste uit je Facebook pagina haalt en deze kunt gebruiken om klanten aan te trekken en flink te converteren!

 

Likes, likes, en nog eens likes

Als je wilt dat je Facebook pagina een succes wordt, kun je er niet omheen, you need them likes. Gelukkig zijn er heel wat manieren om meer likes op je Facebook pagina te krijgen, behalve wachten en hopen. Allereerst kun je natuurlijk je vrienden, familie, kennissen en iedereen die je een beetje goed gezind is uit nodigen om je Facebook pagina te liken. Hier zijn een aantal manieren voor.

Allereerst kun je dit doen door op de knop “vrienden uitnodigen te klikken”, die je vindt door naar je Facebook pagina te gaan en op de 3 puntjes naast de “delen” knop te drukken. Hier kun je dan heel eenvoudig aangeven wie je wilt uitnodigen om jou pagina te liken.

De tweede manier is de simpelste maar misschien meest arbeidsintensieve: Je vraagt mensen gewoon letterlijk in een persoonlijk bericht om jouw (nieuwe) pagina te liken. Deze aanpak schrikt misschien menig ondernemer af, omdat ze verwachten dat het hun vrienden nog meer zal afschrikken, maar je moet je wel het volgende bedenken: Deze aanpak is waarschijnlijk de meest persoonlijke en heeft daarom best een goede kans van slagen.

De derde manier om mensen uit te nodigen om je Facebook pagina te liken lijkt sterk op de tweede manier. Je kunt namelijk ook mensen uitnodigen om je pagina te liken door een bericht op jouw persoonlijke Facebook pagina te plaatsen. Omdat deze aanpak wel iets minder persoonlijk is en minder direct, zul je mensen vaak wel een goede reden moeten geven om jouw pagina te liken als je kiest voor deze manier. Je kunt dan bijvoorbeeld denken aan het weggeven of verloten van een kleine prijs.

Tot slot kun je ook meer likes krijgen voor je Facebook pagina door je pagina te promoten in Facebook groepen die iets te maken hebben met jouw pagina. Om een voorbeeld te geven dat ook terugkomt in onze blog, als jij een webshop hebt die gitaren verkoopt zou je een linkje naar jouw Facebook pagina kunnen plaatsen in een Facebookgroep over vintage gitaren. Op deze manier breng je jouw pagina onder de aandacht van echte gitaarliefhebbers en trekt je pagina waarschijnlijk heel wat likes en nieuwe potentiële klanten aan!

Iets anders dat je ook kunt overwegen om meer likes te krijgen is aan nieuwe klanten vragen of ze jouw Facebook pagina willen liken. Omdat ze immers al interesse hebben getoond in jouw product en dus jouw bedrijf, is dit een goede manier om wat extra likes te krijgen.

 

Plaats goede, interessante content op je Facebook pagina

 

Een goede manier om meer naamsbekendheid voor je product te realiseren en je bedrijf te laten groeien is goede, interessante berichten op je pagina plaatsen die mensen willen delen. Dit is cruciaal! Je moet je bedenken dat mensen doorgaans niet op Facebook zitten om iets te kopen. Naast dat ze willen socializen en up to date willen blijven met het laatste nieuws van hun vrienden, kijken veel mensen naar hun Facebook newsfeed omdat ze interessante en inspirerende content willen vinden en delen. Zie je Facebook pagina dus niet teveel als een verkoopplatform, maar probeer je pagina te bekijken door de ogen van een ander. Vraag jezelf steeds als je een bericht plaatst weer af: Zou ik dit delen met mijn vrienden? Zou ik hierop reageren?

 

Reageer op andere Facebook pagina’s

Een goede tip om meer naamsbekendheid voor en engagement met je product en Facebook pagina te realiseren, is door andere Facebook pagina’s in jouw niche te vinden die een grote, actieve groep gebruikers hebben en op deze pagina’s te reageren. Dat kan overigens niet alleen met je persoonlijke account, maar ook echt vanuit jouw Facebook pagina, wat een nog betere manier is om mensen naar jouw Facebook pagina te leiden en dus meer activiteit op je pagina te genereren. Als je wilt reageren op een bericht op de vergelijkbare Facebookpagina die je hebt gevonden, zul je de opties ‘Leuk’, ‘Reageren’ en ‘Delen’ zien staan. Rechts staat en hele kleine versie van jouw profielfoto. Door op het pijltje naast de foto te klikken, kun je er voor kiezen om te reageren met jouw persoonlijke pagina.

 

De bovenstaande tips zijn wat handige manieren om te zorgen dat je Facebook pagina meer bekendheid krijgt en jouw bedrijf dus zal groeien. Dus, mocht je er nog geen hebben, maak gauw je Facebook bedrijfspagina aan en probeer deze tips snel uit!

 

Mocht je nog vragen hebben over Facebook pagina’s en hoe je ze het beste kunt gebruiken om jouw bedrijf te laten groeien, neem dan gerust contact met ons op via het contact formulier aan de rechterkant en dan zullen we jou zo snel mogelijk proberen te helpen met je Facebook pagina!