Facebook Post

Hier zullen we je leren hoe je de perfecte Facebook post samenstelt, zodat je bedrijf nog meer naamsbekendheid krijgt en je meer engagement met je bedrijf kunt realiseren! Zoals we al eerder zagen toen we Facebook pagina’s en Facebook adverteren besproken: Content is king op Facebook. Het is belangrijk om dit in het achterhoofd te houden. Omdat goede content zo belangrijk is, is het dus goed om te kijken naar wat handige tips die je helpen de perfecte Facebook post te creëren.

5 Tips voor een goede Facebook post

Voor we wat verschillende vormen van content en ideeën voor posts bespreken die je zullen helpen bij het bereiken van meer volgers, zullen we eerst een aantal algemene regels op een rijtje zetten waar een goede Facebook post aan voldoet.

  • Zorg dat je posts kort en bondig zijn. Uit onderzoek is gebleken dat korte, compacte posts het vaak beter doen bij Facebook bezoekers.
  • Zorg voor variatie. Vanzelfsprekend willen je fans vermaakt worden met afwisselende content die inspeelt op hun wensen.
  • Stel je communicatiestijl goed af op je publiek en doelgroep. Als je doelgroep iets ouder is, doe je er waarschijnlijk goed aan om een iets formelere communicatiestijl te hanteren. Omgekeerd, als je een jonger publiek hebt kun je jouw doelgroep beter op een iets luchtigere manier aanspreken.
  • Gebruik afbeeldingen. Mensen houden er nou eenmaal van om visueel geprikkeld te worden. Houd hier rekening mee en zorg voor voldoende afbeeldingen in je Facebook posts.
  • Zorg altijd da je content of vermakelijk, ofwel inspirerend is, of dat je fans er iets van kunnen leren.

Nu we naar de belangrijkste tips hebben gekeken om een goede Facebook post te maken, zullen we wat ideeën bespreken voor content die je kunt publiceren om je fans bezig en geïnteresseerd te houden.

5 Ideeën voor super content

  •  Tips. De perfecte manier om te zorgen dat jouw Facebook posts een meerwaarde hebben voor je publiek, wat natuurlijk cruciaal is, is door een bericht te plaatsen met tips of advies. Als je bijvoorbeeld een personal trainer bent, kun je wat oefeningen voorstellen die je volgers kunnen doen of je zou ze gratis voedingsadvies kunnen geven. Je fans zullen dit zeker waarderen.
  • Enquêtes. Een enquête plaatsen als een Facebook post zorgt vrijwel altijd voor een win-win situatie: Je fans zullen graag hun mening geven over een product of dienst en jij komt wat meer te weten over de wensen van je potentiële klanten!
  • Quotes. Hoe vaak zie je ze wel niet voorbij komen op Facebook? Inspirerende quotes die door duizenden gebruikers geliked en gedeeld worden. Het is misschien lastig om dat bij jou eerste quote te laten gebeuren, maar desondanks vinden mensen het leuk om inspirerende quotes te lezen op Facebook. Zorg er natuurlijk wel voor dat jouw quotes relevant zijn voor product en pagina.
  • Fan posts. Als je fans vaak leuke afbeeldingen of berichten insturen, beloon ze dan door een keer één van hun berichten te plaatsen als een speciale fan Facebook post.
  • Stellingen. Een goede manier om een discussie op gang te brengen op jouw Facebook pagina is door middel van een “waar of niet waar-stelling”. Kies een onderwerp dat relevant is voor jouw industrie of branche. Dit is misschien een wat specifiek voorbeeld, maar stel dat je een webwinkel hebt die gespecialiseerd is in de verkoop van gitaren, dan zou je een de volgende Facebook post kunnen plaatsen: “Humbucker elementen (een soort gitaar element voor elektrische gitaren) horen niet op Telecasters” (een type gitaar dat meestal gebruikt maakt van een ander soort element).

Dit zijn wat tips en ideeën die je kunt gebruiken om Facebook posts te creëren die je fans te gek zullen vinden!

Mocht je nog vragen hebben over het creëren van de perfecte Facebook post, neem dan gerust contact met ons op via het contact formulier aan de rechterkant en dan helpen we je zo snel mogelijk verder!